میشه پوست سالمون (ماهی آزاد) رو خورد؟

طبق گزارش میهن تاز پوست سالمون معمولا غذای سالمیه. پوست اون شامل مواد معدنی و مواد مغذیبه اندازه بیشتری نسبت به مواد موجود در ماهی آزاده

که می تونه به هر رژیم غذایی اضافه شه. موارید هستن که باید موقع انتخاب پوست سالمون، مانند منبع و کیفیت ماهی، مورد توجه قرار گیرند. اولویتای شخصی هم اینکه ممکنه در اراده کردن در مورد خوردن پوست سالمون، نقش مهمی اجرا کنه.

حقایقی در  مورد پوست سالمون:

  • با در نظر گرفتن اینکه ماهی سالمون غنی و با کیفیت بالا هستش، پوست اونو می تونین به  بیشتر رژیمای غذایی اضافه کنین.
  • خیلی از مردم از پوست ماهی سالمون استفاده نمی کنن، چون نمی دونن چیجوری اونو طبخ کنن.
  • اضافه کردن پوست سالمون به منو غذایی ساده س! و می تونه بدن رو با مواد مغذی اضافی تغذیه کنه.
  • پوست سالمون شامل خیلی از مواد مغذی مثل ماهیه.
  • شامل پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری نسبت به مواد موجود در ماهیه.

بدن نمی تونه اسیدهای چرب امگا ۳ رو بسازه، پس مردم باید از راه رژیم غذایی اونا رو دریافت کنن.

ماهی سالمون هم اینکه شامل مقادیر بالایی از ویتامینای B و D و هم اینکه مواد معدنی لازم مانند سلنیومه.

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) پیشنهاد می کنه که افراد، مخصوصا زنان ۱۶ تا ۴۹ ساله و کودکان بالای ۲ ساله، هر هفته ۲ تا ۳ بار ماهیای چرب مانند ماهی آزاد مصرف کنن.

بعضی افراد ممکنه تصور نکنن پوست  ماهی به نظر اشتها آور است، اما کسائی که اونو انتخاب می کنن میتونن دستور العمل و غذاهای  مورد علاقه خود رو  با پوست ماهی درست کنن.

 امتیازات تغذیه پوست سالمون

ماهی سالمون در دماهای بسیار سرد اقیانوس زندگی می کنه. پوست اونا شامل غلظت بالا از اسیدهای چرب امگا ۳ واسه کمک به نگه داشتن ماهی سالمون در اقیانوسه. این اسیدای چرب میتونه فواید زیادی واسه  سلامتی بدن آدم جفت و جور کنه.

اسیدهای چرب امگا ۳ ممکنه به مراقبت از قلب در برابر عوامل خطر واسه بیماریای قلبی مانند فشار خون کمک کنه. هم اینکه میتونه

 به مراقبت از مغز در مورد کاهش کارکرد اون کمک کنه،  و هم  رطوبت و سلامت پوست بدن رو زیاد کنه. هم اینکه چشما رو از دژنراسیون ماکولا مربوط به سن مراقبت میکنه.

تحقیقات درباره امتیازات پوست سالمون  چه می گن؟

یه مطالعه که در مجله Drugs of Marine منتشر شده اشاره کرد که پوست سالمون ممکنه به درمان دیابت نوع ۲ کمک کنه. پوست سالمون توانایی آنتی اکسیدان قوی رو واسه افراد بوجود میاره و حتی ممکنه به زخمای به وجود اومده به وسیله دیابت کمک کنه.

مطالعه دیگری که در BMC Cancer منتشر شد اشاره کرد که اسیدهای چرب امگا ۳ در پیشگیری از سرطان نقش دارن. رژیمای غذایی در اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ میتونه به مقابله با سلولای سرطانی کمک کنن.

پوست سالمون هم اینکه  پروتئین سالمتری رو به رژیم غذایی اضافه می کنه که میتونه به آدمایی کمک کنه که اونو جانشین گوشت قرمز کنن.

چیجوری میشه پوست سالمون رو طبخ کرد

وقتی ماهی سالمون آب پز شده، دودی یا بخار پز شده، پوست می تونه خاکستری و قلیایی شه، که واسه خوردن زیاد خشن نیس. با این حال، وقتی که پوست ماهی سالمون گرم، نرم و یا سرخ شده ترد می شه و به دلیل تموم چربیای پوست، عطر و طعم اون  کامله.

طبخ و پز ماهی آزاد با پوست

بعضی از مردم بهتر می دونن که ماهی رو با پوست بپزن.  پختن ماهی سالمون به این روش کمک می کنه گوشت ظریف رو از خشک شدن محفوظ کنه.

پوست ماهی کباب شده  هم می تونه یه بافت و طعم متفاوت رو به منوی غذا اضافه کنه. هنگام طبخ و پز ماهی سالمون در قابلمه یا گریل، پوست اون  می تونه از گوشت  ماهی در برابر سوختن مراقبت  کنه.

بیکن ماهی سالمون

یکی از آسونترین راه های آماده سازی پوست ماهی سالمون، ایجاد “بیکن ماهی سالمون” است که نوارای نازک پوست ماهی سالمون سرخ شده در روغنه.

پوست رو از ماهی جدا کنین. اونو به نوارهای ۱ اینچ برش بدین و با هوله کاغذی خشک کنین – ممکنه زمان زیادی واسه گرفتن رطوبت از پوست نیاز داشته باشین، پس صبور باشین.

روغن طبخ و پز رو به اسطوخودوس اضافه کنین و گرما زیادتر از اندازه متوسط ​​رو بذارین. وقتی که روغن داغه، نوارای خشک شده پوست ماهی سالمون رو به تابه اضافه کنین.

قطعات رو به صورت لازم خود بچرخونین تا از سوزوندن اونا جلوگیری شه. بعد نوارها رو از ظرف جدا کنین و اونا رو روی یه هوله کاغذی بریزین تا روغن اضافی رو وردارین. نمک و فلفل به طعم اون اضافه کنین.

این دستورالعمل ساده می تونه متناسب با تقریبا هر وعده غذایی باشه و یه راه ساده واسه اضافه کردن پوست سالمون به رژیم غذاییه.

خطرات و مشکلات جانبی

واسه جلوگیری از  به کار گیری ماهیا آلوده پیشنهاد می شه ماهی آزاد تازه وحشی رو جفت و جور کنین. قبل از اضافه کردن پوست سالمون به رژیم، چند مورد مهم هست.

قبل از خوردن پوست لازمه بدونین ماهی سالمون از کجا میاد. ماهی سالمون که در آبهای کثیف و آلوده زندگی می کنه ممکنه سموم رو از غذا و آب در پوست خود جذب کرده باشه.

این سموم ممکنه یه فرد رو در خطر قرار گرفتن در برابر آلودگیای پایدار آلی (POPs) بذاره که می تونه باعث مشکلات بهداشتی شه.

 

تحقیقات درباره خطر اون چه می گن؟

یه مطالعه  نشون داد که رژیم غذایی بالا ماهی سالمونی پرورشی و POPs می تونه با مشکلات متابولیکی مانند دیابت نوع ۲ و چاقی در افراد در رابطه باشه.

ماهی سالمون هم ممکنه به وسیله مواد شیمیایی به نام پلی فنلای بفنیل (PCBs) و متیل کربن آلوده شه. ماهی سالمون هم اینکه میتونه این مواد رو از آب آلوده و مواد غذایی اونا جذب کنه. هرچقدر زمان قرار گرفتن ماهی در برابر این مواد شیمیایی مضر بیشتر باشه، اندازه الودگی اونا با گذشت زمان بیشتر می شه.

انتخاب منبع ماهی سالمون

به دلیل خطرات بالقوه مانند اینا، خیلی از مردم بهتر می دونن از ماهی آزاد وحشی استفاده کنن. با این حال، ممکنه هنوزم ارزش بررسی اونو داشته باشه که  اطمینان انجام بشه ماهی سالمون وحشی هم از مناطق با آب پاک اومده.

تعاملات دارویی و خطرات دیگه

خوردن خیلی از اسیدای چرب امگا ۳ ممکنه با بعضی از داروها مانند جفت و جور کننده های خون یا داروهای ضد انعقادی تعامل داشته باشه.

در حالی که رژیم غذای سالم گاه به گاه میتونه باعث نگرانی نباشه، همیشه قبل از انجام تغییرات شدید در رژیم غذایی، با دکتر مشورت کنین.

خوردن پوست سالمون هم کالری بیشتری در رژیم غذایی نسبت به ماهی سالمون بدون پوست اضافه می کنه و آدمایی که در مصرف چربی یا کالری خود با احتیاط هستن، لازمه این نکته رو در نظر دارا باشن.

 

 

خلاصه

در حالی که خوردن پوست سالمون معمولا ایمن حساب می شه، منبع و کیفیت ماهی سالمون عامل مهمیه. آدمایی که ممکنه حساسیت بیشتری نسبت به آلاینده های بالقوه مانند زنان باردار و یا پرستار دارا باشن شاید بهتر باشه

از خوردن پوست سالمون به طور کامل دوری کنن. واسه بیشتر افراد دیگه، خوردن پوست سالمون از یه منبع خوب میتونه یه راه عالی واسه اضافه کردن اسیدای چرب به درد بخور و مواد مغذی به رژیم غذایی اونا باشه.

.

منبع : mihantaz.com